Zwei Mädchen in Sommerkleidern mit Flechtkörben gefüllt mit lachsfarbenen Geranien im garten.

Kim jesteśmy i co robimy

Kto stoi za inicjatywą marketingową, dlaczego otrzymujemy fundusze unijne i dlaczego wybraliśmy pelargonie? Tutaj z przyjemnością odpowiemy na te i inne pytania.


Ogólne informacje


Pelargonium for Europe to inicjatywa marketingowa europejskich hodowców pelargonii Dümmen Orange, Elsner PAC, Florensis/ P. van der Haak Handelskwekerij, Selecta One i Syngenta Flowers.

Powstała w 2016 roku w celu promowania i zabezpieczenia długofalowej sprzedaży pelargonii. Dzięki starannie zdefiniowanym założeniom, celom i z zamiarem odświeżenia wizerunku docieramy do nowych grup nabywców i zachęcamy młodsze pokolenia do zakupu pelargonii.

Kampania jest już prowadzona w 22 krajach. W Niemczech, Austrii, Francji, Włoszech, Niderlandach i Polsce działania są rozszerzane i wspierane z funduszy unijnych w ramach unijnej kampanii „Europe in Bloom”.

Pelargonium for Europe wspiera cały łańcuch dostaw pelargonii, współpracując z siecią agencji i freelancerów w całej Europie. PfE prowadzi zakrojoną na szeroką skalę międzynarodową kampanię promocyjną skierowaną bezpośrednio do konsumentów. Oprócz działań marketingowych B2C zapewnia wsparcie, porady i materiały wszystkim przedstawicielom branży.

Kto stoi za Pelargonium for Europe?


Pelargonium for Europe z siedzibą w Bonn znajduje się w ZVG (Niemiecki Centralny Związek Ogrodniczy). Zarządzana jest przez wykwalifikowaną agencję marketingową Green Marketing Europe GmbH. Na szczeblu dyrektorskim prowadzona jest przez następujące firmy hodowlane:

  • Dümmen GmbH
  • Florensis
  • Elsner PAC Vertriebsgesellschaft mbH
  • Selecta Klemm GmbH
  • Syngenta Seeds B.V.

Działania Pelargonium for Europe prowadzone są obecnie w 22 krajach europejskich:

  • Belgia (BE)
  • Bułgaria (BG)
  • Chorwacja (HR)
  • Dania (DK)
  • Niemcy (DE)
  • Francja (FR)
  • Grecja (GR)
  • Włochy (IT)
  • Chorwacja (HR)
  • Niderlandy (NL)
  • Norwegia (NO)
  • Austria (AT)
  • Polska (PL)
  • Rumunia (RO)
  • Szwecja (SE)
  • Szwajcaria (CH)
  • Słowacja (SK)
  • Słowenia (SI)
  • Hiszpania (ES)
  • Republika Czeska (CZ)
  • Wielka Brytania (UK)
  • Węgry (HU)

Co jest wyjątkowego w pelargoniach?

Pelargonia jest jedną z najpopularniejszych, kwitnących roślin ogrodowych i balkonowych wszechczasów. Co roku w Europie sprzedawane są miliony pelargonii. Jest wiele powodów wpływających na jej popularność. Oto kilka z nich:
  • Pelargonie są niezwykle łatwe w uprawie, dlatego są idealne dla początkujących ogrodników.
  • Pelargonie kwitną obficie przez niezwykle długi okres – od wiosny do jesieni.
  • Pelargonie są dostępne w kolorach tęczy, od różu i czerwieni, przez biel, pomarańcz, fiolet i całą gamę dwukolorowych, wzorzystych i niezwykłych odmian, a także pachnące, rabatowe, zwisające, samoczyszczące i wiele innych. Można również znaleźć pelargonie o szczególnie dużych kwiatach i spektakularnie wzorzystych liściach.
  • Pelargonie są wszechstronne, dobrze komponują się z innymi roślinami i kwitną w rozmaitych ustawieniach.
  • Pelargonie są trwałe i odporne na szkodniki, choroby czy przegrzanie.
Dzięki swojej wysokiej pozycji pelargonia odgrywa ważną rolę dla podmiotów w europejskim przemyśle ogrodniczym, od hodowców po detalistów i wielu innych graczy w łańcuchu dostaw. Podejmując szereg wspólnych działań na rzecz promocji pelargonii, docierając zarówno do konsumentów, jak i do branży, PfE wzmacnia pozycję pelargonii i wspiera cały europejski sektor ogrodniczy.

Kim są nasi odbiorcy, czyli grupy docelowe?

Nasze działania marketingowe skierowane są zarówno do konsumentów, jak i graczy z branży zajmujących się handlem pelargoniami.

Konsumenci

Docieramy do konsumentów poprzez połączenie typowych działań Public Relations, intensywnej komunikacji cyfrowej, działań reklamowych i promocyjnych oraz przyciągających uwagę inicjatyw publicznych. Nasze treści skierowane do konsumentów można znaleźć na naszym blogu i w zakładce dla mediów.

 

Branża ogrodnicza

Docieramy do branży na różne sposoby, na przykład za pośrednictwem prasy branżowej, newsletterów, współpracując z organizacjami branżowymi i poprzez wydarzenia, takie jak targi IPM.  Chcąc wesprzeć przedstawicieli branży, oferujemy porady sprzedażowe i marketingowe, zdjęcia, filmy, materiały promocyjne i wiele innych. Chętnie podzielimy się z Tobą nowinkami marketingowymi.

Skontaktuj się z nami

Senior Project Manager

dr Susanne Lux

Mail: susanne.lux@meclux.de

Project Manager

dr Rainer Krämer

Mail: management@org-intern.info

Communications Manager

Hannah Dunne

Mail: communication@org-intern.info

Pelargonium for Europe współpracuje z agencjami partnerskimi we wszystkich krajach, w których prowadzona jest kampania zgodnie z rynkiem docelowym.

Od 2020 roku działania marketingowe w Niemczech, Francji, Włoszech, Niderlandach, Austrii i Polsce otrzymują dofinansowanie z UE w ramach kampanii „Europe in Bloom”. W tych krajach prowadzona jest szeroko zakrojona, kompleksowa kampania marketingowa z naciskiem na PR, media społecznościowe, wydarzenia i promocję sprzedaży.

Aby dowiedzieć się więcej o działaniach w poszczególnych krajach lub finansowaniu UE, przeczytaj nasze Najczęściej Zadawane Pytania (FAQ) lub skontaktuj się z naszym przedstawicielem w swoim kraju.

Znajdź osobę do kontaktu >>

Najczęściej zadawane pytania

Jakie działania PfE podejmuje w moim kraju?

Działania w ramach kampanii mogą się różnić w zależności od tego, czy dany kraj otrzymał fundusze unijne. Skontaktuj się z przedstawicielem w swoim kraju, aby dowiedzieć się więcej o tym, co dzieje się na Twoim rynku.

Kraje otrzymujące fundusze UE prowadzą szeroko zakrojone, kompleksowe kampanie marketingowe obejmujące szeroką gamę różnych działań – PR konsumencki i działania skierowane do branży w różnych formach, tj. materiały promocyjne POS, media społecznościowe, wydarzenia, współpraca z mediami i inne. W latach 2020-2022 kampania prowadzona jest w Niemczech, Niderlandach, Austrii, Polsce, we Francji i Włoszech.

W kampaniach realizowanych w pozostałych krajach, finansowanych wyłącznie przez branżę, nasi partnerzy adaptują i dostarczają materiały prasowe w oparciu o treści wyprodukowane w ramach kampanii UE i nawiązują relacje w prasie konsumenckiej zgodnie z założeniami swojego rynku. Dla branży dostępne są do pobrania bezpłatne materiały POS, a nasz obszerny, corocznie aktualizowany bank zdjęć można bezpłatnie wykorzystać, na przykład do tworzenia przekazów w mediach społecznościowych i materiałów POS na zamówienie.

Jak wyznaczacie cele i zadania?

Aby otrzymać dofinansowanie ze środków unijnych, należy wyznaczyć konkretne cele, na przykład zasięg publikacji medialnych lub liczbę osób, do których docierają nasze treści w Internecie. Nasze cele określamy w oparciu o 20-letnie doświadczenie współpracy z grupą ekspertów i specjalistów.

Jak mierzycie wpływ na sprzedaż pelargonii?

Śledzimy nasze wyniki, analizując dane rynkowe na przestrzeni czasu; jest to wymóg niezbędny dla krajów objętych kampanią UE. Dane rynkowe pozyskujemy z wielu renomowanych źródeł, w tym największego niemieckiego instytutu badań rynkowych (GfK) i organizacji handlowej AMI, a także zlecając międzynarodowe badania konsumenckie Kantar.

Kto stoi za Pelargonium for Europe?

PfE to inicjatywa marketingowa europejskich hodowców pelargonii Dümmen Orange, Florensis/ Haack, PAC, Endisch, Selecta One i Syngenta Flowers. Na poziomie zarządu organizacja jest reprezentowana przez przedstawicieli hodowców, zarówno w zakresie zarządzania, jak i marketingu.

Zarządzanie projektami: Green Marketing Europe, dr Susanne Lux

Pod szyldem firmy Green Marketing Europe GmbH (GME), dr Susanne Lux zarządza kampanią Pelargonium for Europe oraz siostrzaną kampanią Stars for Europe. Wcześniej dr Lux nadzorowała liczne projekty z zakresu analizy rynku i marketingu w sektorze ogrodniczym. W zarządzaniu projektami GME jest wspierane przez zespół oddanych pracowników i freelancerów.

Agencje partnerskie: PfE współpracuje z szeroką siecią wykwalifikowanych agencji i freelancerów w celu produkcji materiałów i prowadzenia kampanii w 22 krajach europejskich. Dzięki cennym, wieloletnim relacjom z europejskimi ekspertami w dziedzinie PR, marketingu i ogrodnictwa, kampania jest w stanie odnosić najlepsze rezultaty, wspierając europejskich hodowców, producentów i branżę ogrodniczą. Wszelkie nowe oferty przetargowe są publikowane na tej stronie internetowej.

Jak finansowana jest kampania?

Podstawowym funduszem kampanii jest opłata marketingowa dla hodowców, która jest obliczana na podstawie liczby sprzedanych sadzonek przez hodowców uczestniczących w akcji.

Od 2020 roku PfE otrzymuje dodatkowe wsparcie finansowe UE, dzięki czemu kampania znacznie się rozwija. W przypadku krajów, w których prowadzona jest kampania UE, fundusze dla tych krajów są dzielone w proporcji: 80% przez UE, 20% przez branżę.

Kraje finansowane przez UE prowadzą szeroko zakrojone, kompleksowe kampanie marketingowe obejmujące liczne działania, od PR po współpracę z mediami, wydarzenia, materiały promocyjne POS i inne. Fundusze unijne umożliwiają także tworzenie scentralizowanych materiałów, takich jak zdjęcia, filmy i teksty, które można wykorzystać we wszystkich krajach także tych, które nie są objęte programem UE. Dzięki temu pozostałe fundusze można całkowicie przeznaczyć na dostarczanie materiałów dotyczących kampanii za pośrednictwem agencji partnerskich w pozostałych krajach.

Dlaczego PfE otrzymuje dofinansowanie z UE?

UE prowadzi politykę promocyjną, która wspiera producentów w zakresie sprzedaży unijnych produktów na coraz bardziej konkurencyjnym rynku globalnym, jednocześnie zapewniając miejsca pracy i wzrost gospodarczy w kraju. Finansowane ze środków UE kampanie promocyjne mają na celu otwarcie nowych możliwości rynkowych dla rolników z UE i całej branży, a także pomoc w budowaniu istniejącego biznesu.

Chcąc wesprzeć sektor roślin ozdobnych, PfE z powodzeniem stara się o przyznanie środków unijnych od 2019 r. Proces składania wniosków przez UE jest nie tylko niezwykle złożony, ale koordynowanie i podejmowanie działań wspieranych przez UE wymaga również specjalistycznej wiedzy i szkoleń. PfE z dumą przyjęła informację o wsparciu i planuje kontynuację realizacji celów kampanii z korzyścią dla szeroko pojętego europejskiego sektora ogrodniczego i łańcucha dostaw.

Jak ustalacie budżet dla każdego kraju?

O budżecie krajowym decyduje zarząd firm hodowlanych PfE. Budżety niefinansowane przez UE są ustalane corocznie, natomiast programy unijne trwają trzy lata. Jeśli osoby pracujące dla hodowców lub producentów widzą możliwości związane z koniecznością zwiększenia budżetu w danym kraju, przedkładają to zarządowi pod dyskusję. Kraje korzy-stające z funduszy UE otrzymują znacznie wyższe budżety.

Jak wybieracie tematy i przekazy kampanii?

PfE prowadzi szeroko zakrojone badania rynkowe w celu zebrania istotnych informacji na temat handlu pelargoniami. Nieustannie badamy trendy rynkowe dzięki ścisłej współpracy z ekspertami branżowymi w różnych krajach europejskich i przeprowadzamy ankiety konsumenckie, aby uzyskać wgląd w perspektywy dotyczące pelargonii i trendów zakupowych dla kwiatów i roślin. Treści i strategia kampanii są tworzone w oparciu o tę cenną wiedzę i badania od odbiorców docelowych po kluczowe wiadomości, przekaz po wizualizacje i inne.

 

Jak wybieracie media, do których kierujecie przekaz?

Choć budżety PfE zostały znacznie zwiększone dzięki środkom unijnym, to wciąż daleko im do poziomu znanych, światowych marek. To sprawia, że kampania musi być prowadzona w sposób rozważny i kreatywny w oparciu o działania marketingowe. Strategiczna współpraca z mediami opiera się na wielu czynnikach. PfE współpracuje z wysoko wykwalifikowanymi ekspertami i specjalistami w każdym kraju. Ich wiedza w połączeniu z doświadczeniem PfE pozwala na ukierunkowanie kampanii i wypracowanie dobrych relacji w prasie oraz współpracę z czołowymi mediami w Europie, w tym zwieloma, które mogą być postrzegane jako „poza zasięgiem” budżetów PfE.

Ile materiałów POS jest używanych w sklepach?

Apetyt na drukowane materiały promocyjne POS jest duży w szczególności w Niemczech i w Polsce i to sprawia, że te kraje są największymi rynkami docelowymi dla działań promocyjnych POS. Każdego roku tysiące materiałów trafia do detalistów w Niemczech i Polsce. W innych krajach darmowe materiały można pobrać online. PfE odnotowuje setki pobrań rocznie.

Czy mogę wykorzystać Wasze zdjęcia i materiały do własnych celów?

W większości przypadków odpowiedź brzmi tak: jeśli jesteś dziennikarzem, hodowcą, sprzedawcą lub pracujesz w handlu pelargoniami, zasoby PfE są dla Ciebie. Wszystkie materiały dostępne są w naszej zakładce dla branży, gdzie można również zapoznać się z Regulaminem korzystania ze zdjęć PfE.

Gdzie znajdę treści skierowane do konsumentów?

Na naszej stronie możesz znaleźć informacje prasowe B2C, bazę zdjęć i blog skierowany do konsumentów, zawierający wskazówki dotyczące pielęgnacji pelargonii i pomysły projektowe. W mediach społecznościowych PfE prowadzi międzynarodowy kanał na Instagramie i Pintereście oraz wiele stron na Facebooku w różnych językach.

Sprzedaję pelargonie, w jaki sposób mogę otrzymywać aktualne informacje na temat kampanii w moim kraju?

Zapisz się do newslettera branżowego PfE, aby otrzymywać aktualności na temat działań i wyników kampanii międzynarodowej w trakcie jej trwania i po zakończeniu sezonu.